Hande Yener ve yeni (eski) tarzı


Kimilerine göre göz göre göre kendisini bitirdi, bazılarına göre ise batmaya başladı bile çoktan. Özellikle Romeo ile girmeyi başardığını düşündüğüm ve dünyadaki bütün kültürlerden daha zengin ve detaycı olduğunu bildiğim eşcinsel müzik kültürü içinde kendisine son derece kolay ve hızlı yer açmış olsa da bende her insanın kariyerinin iniş ve çıkışlarla dolu olduğunu varsayıyorum.

Kendisine Türkiye'nin Madonna'sı dediği zaman bile, sadece Madonna'yı klipleri ve ürettiği müzikleri taklit etmek ile yerenlerde vardı ki, bazılarında bende bu fikre ortak oldum. Kendisini geliştirmediğini varsayıyorlardı hep; sadece taklit etmekten öteye geçmediğini düşündüler.

Kişisel olarak kabul etmem gereken şey ise evet; bazı şarkılarında tamamen bir Hande Yener ile karşıya kaldığımdı; ama bir o kadar çoğunda da kendisinden çok uzakta işler yaptığını da göz ardı etmemeliydik.

Türk toplumu olarak sadece bizim çizgimizde yürüyen ve aynı zamanda elektronik müzik yapan çok ama çok az insan / grup tanıdık. Kimisi başarılı oldu, kimisi ise elektronik müzik adını taktıkları gürültülü ve tempolu müzikleri ile sadece yer altı barlarına sıkışıp kaldılar. Hande'nin başarısı ile yer üzerindeki iyi ve kötünün üzerindeki vasat mekanlarda bile çalabilmek oldu. İyi bir artıydı onun için.

Belki, imaj yönünden çalıştığı insanlar sıklıkla eleştirilmiş olsa da, son bir kaç yıldır içine girdiği kostümleri, saçlarını boyadığı renkleri ve saç biçimlerini kendisinin seçmediğini nereden biliyorduk? Her zaman "kendim olmak istiyorum" dediğinde sürekli arkasında sanat yönetmenini aradık. Belki de bu dönem tamamen kendisi üzerinde geçirmek istediği reel bir dönemdi. Eleştirmekten başka hiç bir şey yapmadık, en basitinden onu anlamaya çalışmadık bile. Bazı şeyler için çok geç kaldık.

Çalıştığı DJleri bile eleştirdik, halbuki kendisi istediği için o insanlarla çalıştı ve üretti; ama beğendik ama beğenmedik. Şimdi yeniden pop yapmak istiyorum diye geri döndüğünde ise yerden yere vurmaya başladık. Keşke yapmak istediği müziği yapmaya devam edebilse ve en azından mutlu olup mutlu edebilseydi. Bu iki albümlük dönemi sadece bir iniş dönemi olarak değerlendirmesi gerektiğini kendisi de yaptığı açıklamalardan anladım. Yoluna devam etmesinde şimdi her zamanki gibi desteğe ihtiyacı olduğuna inanıyorum.

4 yorum :

  1. Hande Yener...
    Farklı tarzı ya da müzik anlayışıyla eski ya da yeni Hande'nin her halini beğeniyorum.En azından birşeyleri yapabilme cesaretinden dolayı kendisini takdir etmem gerektiğini biliyorum...

    YanıtlaSil
  2. 2008 Bahar Festivali'ne geldi o pembiş saçlarıyla:) Mis mis!
    Romeooo!!!

    YanıtlaSil
  3. romiyoromiyoromiyoromiyoooğ! :)

    YanıtlaSil

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes