Dilenciyi kutsamak: Kızılay yaya bölgesinin yeni iş sahipleri

Tandoğan civarında yaptığım bir iş görüşmesinden sonra hem hava alayım, hem Kaos'taki çocuklara uğrayayım hem de bir iki vitrin bakayım diye Kızılay'a doğru yola koyuldum.

Kabul etmem gereken tek şeyin Tandoğan'dan Kızılay'a bağlanan GMK üzerinde hiç bir elit mağazanın olmadığıydı, bir süre pavyonlarla, batakhaneden hallice düğün salonlarıyla ve matbaalarla muhatap olduktan sonra sonunda yoklukta hoş sayılabilecek iki mağazaya bakabildim filan.

Annem 'üzerinde bal peteği resmi olan Elseve'den sipariş ettiydi; her gün ucuz, en ucuz gibi ucuz sloganlar ile hanemize damlamaya gayret eden ve ucuz Uzakdoğu mallarını fahiş fiyatlarla satmaktan geri durmayan, kanguru imajlı Migros'ta on küsür, Watson'da dokuz, Rossman'da ise yedi lira olan şampuanı beş doksana alıverdim.

Bir yandan da canım nasıl sokakta satılan ucuz dönerlerden istiyor, iyice fast food'cu olduk Kezbahn ablanızlan; iki porsiyon tavuk dönere dört lira ödeyip İzmir Caddesi'inden yukarı doğru sallanmaya başladım.

Vazgeçilmez güzergahım İzmir Caddesi'nin tüp geçit çıkışından çıkarken Çark@Güvenpark twiti atmak, sağa dönmek ve bulvarı geçip altgeçitten Karanfil'e bağlanmaktır. Bir elimde iki porsiyon dönerim, diğerinde kolam, kolumda ceketimle poşetim derken alt çarşıdaki bütün ayakkabıcı dükkanları vizörden geçti. Elimdeki boş poşetlerle Karanfil'den çıkınca güneş ile başbaşa kaldığımıza sevindim şu naif sonbahar günlerinin başlarında.

Belediye, işportacıları Yüksel'den ve Karanfil'den söktü attı kabul de ortalık bu sefer de dilencilere kaldı. Her köşe başında yüzü gözü kapkara olmuş, deforme vücutlu ve türbanı bir iletişim aracı olarak kullanmayı tercih eden iki kadınla açlıktan ölmek üzere olan birer çocuk Kızılay'ın göbeğinde bir nevi para kazanmaya başlamış.

Bunlardan bir tanesi metro çıkışında arkama takıldı. Git diyorum 'allah sevdiceğine bağışlasın' diyor, amin diyorum hızlanıyorum bu bu sefer benden daha hızla önüme geçiyor. Gitgide tepem atıyor: arkamı dönüyorum ve Hz. İsa gibi sol elimin baş ile orta parmağını birleştirip baş parmağımı da bu parmaklarıma doksan derece dikip kadının alnına yaklaştırıyorum.

Tanrı seni kutsasın çocuğum.

Kadın arkasına bile bakmadan, koşarak yanımdan uzaklaşıyor.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes