Orhan Gencebay ile Bir Ömür

Devasa büyüklükte bir Orhan Gencebay hayranlığım yoktur işin gerçeği. Neredeyse hiç bana hitap etmez, hatta bir kez bile bir şarkısını başından sonuna kadar dinlemişliğim de yoktur fakat her tribute albümü olduğu gibi Orhan Gencebay'ınkini de dinledim.

İşin içinde, asıl merak ettiğim şey şarkıları seslendiren sanatçıların performanslarıydı.

Poll bünyesinde hazırlanan ve yayınlanan Bir Ömür albümünde toplamda 33 şarkı ve 32 sanatçı yer alırken Batsın Bu Dünya şarkısı koro halinde seslendiriliyor tipik şekilde.

Ben müzisyenleri hayretler içinde izliyorum bazen. Mesela Ajda Pekkan'ı ele alalım. Bu albümde seslendirdiği Severek Ayrılalım şarkısını neredeyse bir bar formatına sokmuş. Gerek var mı yahu böyle sivriliklere? Arabesk tanrıçasına şarkı veriyorsun, Sinan Akçıl'ın iğrenç sesi ile şenlendirdiği albüme değil yani. Azıcık arabesk okusaydın (tabii yerse).

Genel olarak sanatçı seçimleri yerinde olmuş; bazıları hariç, mesela Demet Akalın ve Serdar Ortaç gibi. Abi bunlar dıptısdıptıs müzik yapan insanlar, ne işleri var arabesk albümde. Aynı şekilde özel olarak Candan'ın performansından nefret ettim. Kadın kendisini öyle bir kaptırmış ki, sanırsın birazdan kendisini jiletleyecek. Nasıl bazılarının sesi arabeske gitmediyse birilerinin de tarzı kendisininkinden daha çok arabesk olmuş; kaldı ki bu benim tribute bir albümün içindeki şarkıdan bekleyeceğim şey değil.

Özel olarak söyleyeceğim diğer şey de Hande Yener'in neredeyse kariyerini bitiren bir şarkıya imza atmış olması. Kaderinin bir oyunu olarak, çok ama çok iyi bir fırsatı elinin tersi ile itmiş kadın. Halbuki o 'pop' zamanlarından kalan ritm duygusunu biraz daha işleseymiş, iyi bir aranjör ile tavan bile yapabilirdi.

Bu albümde muhakkak görmeyi beklediğim kişiler yerlerini almışlar: Sezen Aksu, Nilüfer, Nükhet Duru, Candan Erçetin, Emel Sayın... Fakat kendi tarzlarını oturtamamışlar Orhan Gencebay şarkılarına, maalesef.

Benim için sürpriz olanlar başta Demet Akalın, Seksendört, Serdar Ortaç, Mustafa Ceceli, Manga ve Yıldız Usmanova oldu. Oturdum ciddi ciddi merak ettim yani Candan'la nasıl bir arada yer aldılar diye. Yalan'ı kapışamamışlardı bi ara. Ama bir Erol Evgin'i, Yeni Türkü'yü, Kıraç'ı, Sertab Erener'i, Müfide İnselel'i filan da aramadım değil.

Albüm aslına bakarsanız dinlenir yolda belde. Fakat büyük beklentiler içine girmeye gerek yok tipik Türk tribute albümleri gibi. Sevdiğiniz pek çok sanatçının yeni şarkılar içeren toplama bir albümü gibi düşünün, ötesi yok.

2 yorum :

  1. Ben çok beğendim bu albümü, cidden. Hani alacaktım da yalan değil, maddi açıdan tutmak gerek kendimi diye alamadım ve tuhaftır, sadece Orhan Baba'yı severim ben.

    YanıtlaSil
  2. ben indirdim valla.
    bayadır kimsenin albümünü almıyorum ben.

    YanıtlaSil

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes