Daha iyi, güçlü ve dik durabilen bir insan olmak için...

Hayatımın yepyeni bir kısmına adım atarken artık daha da dikkatli olmam gereken enteresan konular var. Mesela şimdiye kadar yaptığım hatalarımı ve içine girdiğim yanlış davranışları gözden geçirmeliyim.
Neyse, kendi kendime kısa bir gözden geçirme yazdım.

1-Beklemekten vazgeçmeliyim.
Bu, benim farklında olduğum ve aslında hiç de sevmediğim huylarımdan birisi. Aldığım kararların olgunlaşmasını beklemek yada günün gelecekte ne göstereceğini görmek adına çok daha fazlasını kaybettiğim zamanlar oldu. Belki de beklemeseydim ve hayatımı farklı noktalara çekseydim bugün böyle olmayabilirdi pek çok şey. Kısaca bundan böyle aldığım kararlar için daha az beklemeliyim.
2-Mazeretler ve mazeretler...
Beklemeyi başarmaktan geçiyor mazeretlerimin sebebi. Hayatımı kendim yönetemediğim için mazeretlerim var bolca aslında. Mazeret uydurmayı seviyorum, çünkü bazen insanların benim hayatımdaki herhangi birşeyi yönlendirmesinden hoşnut kalmıyorum. İstemiyorum diyebilmeyi başaramadığım için mazeretlere sarılıyorum ve isteksizlik ile mazeretleri birbirine karıştırıyorum. Acilen vazgeçmeliyim.
3-Mükemmelik.
İçinde bulunduğum şartlar altında herhangi bir konuda 'mükemmel' olabilmek için fazlaca zaman, para ve dikkat gerektiğinin farkındayım. Kişisel kanaatim mükemmelleşmek yerine 'iyileşmeyi' başarabilmek ve bunun için çaba, para ve zaman harcamak.
4-Yanlışlar.
Yanlış olduğunu bile bile yapmayı devam ettiğim şeylerden acilen vazgeçmek gerekiyor. Enerjimi işe daha çok yarayacak konularda yoğunlaştırmalıyım. Yanlışlar hiç bir zaman doğruları doğurmayacak tıpkı kafamı vura vura bir duvarda kapı açamayacağım gibi.
5-Kimseden alacaklı değilim.
Yaptığım işler yada içine girdiğim durumlar için kimsenin aslında bana herhangi bir merhamet duygusu beslemesi yada borçlu saymaması gerektiğini kafama sokmalıyım. Patronum Yunan adalarında uzun bir tatil yapıyor diye bana ekstradan bir bedel ödemek zorunda değil yada her ne kadar babasının parasıyla yapsa da ofisteki bir arkadaşım yurtdışına sık sık uçuyorsa bana zaten yapmam gerekenler için ekstra bir sorumluluk yüklenmesi gerekmiyor. Göz önüne almak gereken tek şey belki de haklarımı savunmak, kendimi insanların özel işlerine bulaştırmamak ve profesyonel bir bakış açısı ile işleri ele almak.
6- Kimseye herhangi bir borcum yok.
Yaptığım işi sevmiyor, ona ısınamıyor yada ondan hoşlanıyor olabilirim. Bu işi yapmayı seçmek benim kendi seçimimdi ve artık yapmamayı istememek de kendi tercihim. Eğer işimi sevmiyorsam yada şartlarının beni zorladığını düşünüyorsam üst pozisyonumdaki kişi ile konuşmalı ve şartları değiştirmesini talep etmeliyim. Eğer değiştirmiyorsa yada söylediklerimi ciddiye alıp beni geçiştiriyorsa acil olarak başka bir işe geçmenin yollarını aramalıyım.
7- Geçmişteki hatalarımdan dersler çıkarmalıyım.
Yaşadığım her gün benim için eşsiz tecrübeleri barındırıyor, bunu iyi bilmeli ve idrak edebilmeliyim. Geçmişte pek çok yanlış şeyi yapmış olabilirim fakat hayat da yeni hatalar yapmadan öğrenilmiyor. Hataları da bir donanım malzemesi olarak kabul edebilmeli yenilerini yapmamak için çaba sarf etmeliyim.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes