Aynanın karşısında: Çevresel risk değerlendirme raporu

Yepyeni bir "Aynanın karşısında" gününde daha beraberiz. Birazdan yanıtlarını okuyacağınız soruların bir kısmını, yılbaşı tatili için gittiğim tatil yerine ulaşırken ve oradan Ankara'ya geri dönerken not aldım. Yol bana iyi geldi ve özellikle bir lokasyon geçici yaratıcılığımı yeniden ateşledi. Hatta bir tane daha kısa hikaye bile çıkardım :)

Şaka bir yana, yol gerçekten çok iyi geldi bana. Kendi kendime kalıp bazı konularda netleşmemi sağladı. Bunlardan birisi de yaptığım işten istifa etme kararım...

Neyse, uzun mesafeli konuları bırakalım da kendi kendime yüzleştiğim yeni satırlarla tanışın.


Güne iyi başlamak için ne önerirsin?
Eylül ayında başladığım işim, bana erken kalkmanın ve her ne kadar yakın olursa olsun, zamanından önce ofisin yoluna çıkmanın iyi bir davranış olduğunu gösterdi. Bunun içinse elbette ki beni erken uyandıracak bir tetikleyiciye ihtiyacım vardı ve genellikle birden, yüksek bir notayla başlayan bir alarmla uyandığımda bütün gün stres kat sayım daha fazla oluyordu. Bu problemi, Timely isimli uygulamayla çözdüm. Sakin, ferah ve uykudan alıştıra alıştıra uyandıran bir sesle uyandığımda daha çekilir bir adam oluyorum.

Uygulamayı buradan indirebilirsiniz siz de.

Kendini ahlak bekçisi gibi hissettiğin oluyor mu?
Hep söylerim ya, insanların kendilerine göre doğruları ve yanlışları var. Bir süre, bana göre yanlış ama başkalarına göre doğru sayılabilecek şeyleri değiştirmek adına insanlarla bazı deneyimler yaşamaya çalıştım. Yaptıklarının doğru olmadığını ve doğru olanın benim söylediklerim olduğunu iddia ettim. Bunun içinde tabii ki insanların "ahlak" olarak tanımladığı şeyleri barındıran konular da vardı. O zamanlar, gerçekten iyi ve iflah olmaz bir ahlak bekçisi sayabilirdim kendimi. Hani hem homofobik olup hem de hemcinsiyle ilişkiye girmekten çekinmeyen tipler gibi. Fakat artık insanları olduğu gibi kabul etmeye çalışıyorum ve benim sahip olduğum ahlak kalıplarını onlara diretmemeye çalışıyorum. Rahatsız ediyorsa beni bir şeyler, ondan kaçmak, karşımdaki insana da saygı duymamı sağlıyor.

Yaşadığın çevrede yaşadığın en önemli risk ne?
Günden güne büyütülen ve gözümüzün korkutulmaya çalışıldığı işsizlik ve parasızlık. Bunun yanında şehir yaşamı içindeki dolaylı yada direk etmenler de yok değil. Sağlıklı ve güvenilir bir toplu ulaşım sistemini sorunsuzca kullanmak yada gün içinde herhangi bir anda herhangi bir yerinde bulunduğumuz şehrin içinde güvenle yaşayabilmek.

Modern ozanlarda ne buluyorsun?
Geçmişten bu güne kadar, kendini ifade etmenin şekli ve biçimi çok değişti. Eskiden oturup eni konu blog yazıları hazırlar ve bunun içine belirli bir derinlik katmaya çalışırdık. Bugünse başta bloglar olmak üzere, büyük mecralarda yakaladığımız fırsatlar bize kendimizi günden güne daha iyi ifade etme imkanı yakaladı. Takip ettiklerim içinde genelde bütünsel sorunlar başta olmak üzere ilişkiler ve ilişkilerin yaşanış biçimlerini görüp kıyaslama imkanı yakalıyorum. Kendini yazarak ifade etmenin yaşı bir hayli düştü ve bugün, gerçekten çok iyi cümleleri harika kelimelerle kuran genç arkadaşları okuyorum. Kendilerini geliştirmişler ve geliştirmeye devam ediyorlar. Bununla birlikte haklarını yedirmeyecek kadar azimliler ve düşündüklerinin ardında duruyorlar. Bu da, bir geçiş sürecinin bitmeye başladığını ve yeni jenerasyonun daha farklı olduğunu gösteriyor.

İnsan davranışlarını ne zaman eleştirmeye başladın?
Manevi anlamda, canım gerçekten çok yandığında sözlü olarak ifade etmeye başladım yanlışlıkları ve bana göre doğru görünmeyenleri. Fakat bunları düzenli olarak ve her an, her istediğim zaman ifade etmenin ve paylaşmanın yerinin ağız yoluyla arkadaşlar arasında olmadığını fark edince bir süre sustum. Sonra kalıcı hale getirmek için bir blogda topladım ve o gün bu gündür yazıp çizip eleştiriyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamam, peştemalli ahlak bekçileri ve herşeye rağmen iş tutan lateks gaylar

İzmir'deki şer yuvası: Kemeraltı coğrafyası

Dostluk anlayışınızın içine tükürme zamanı.