MAN'dan alınan (G veya GL) 350 otobüsün 50 tanesi geçtiğimiz günlerde teslim edildi. Fakat, metrobüs olarak pazarlanan bu araçların bu amaca ne kadar uygun olacağı yada verimli çalışacağı cidden düşünülmesi gereken bir sorun.
Körüklü otobüsler için genel olarak geniş yollar ve manevra alanları var, evet, bu kabul edilebilir gerçek fakat uzun hatların süresinin daha da kısalabilmesi için büyük otobüsler kullanmak yetmiyor. Tıpkı İstanbul'da olduğu gibi bu otobüsler için özel yollara ihtiyaç duyuluyor fakat harikulade şekilde Ankara'da böyle bir yol yok!
Çok sevgili başkanımız bu otobüsler için Eskişehir ve İstanbul yollarının sağ şeridini kapatmayı düşünüyor ama fiziki bir ayırım söz konusu olmamak koşulu ile. Çünkü caddeler üzerinde feci halde sağa dönüş var. Metrobüsler bu alanlarda biraz zorlanacaklar ama...
Aması? E o zaman neden sağ taraf ayrılıyor?
İşin aslı, aslında Ankara'nın trafiğinde o kadar da metrobüslük bir durum yok. Un-elzem bir durum Metrobüs Ankara için. Belediye başkanının Ulaştırma'ya iteklediği metro çoktan (yaklaşık 7 yıl önce) hizmete girseydi şimdi Hava Kuvvetleri'nin önündeki koca çukur kapatılmış, akay kavşağı açılmış ve arbede bitmiş olur biz de kolayca işimize gücümüze bakardık. Fatih'ten Kızılay 2 saat filan sürmezdi.
Hem zaten sabahın trafiği yetmezmiş gibi çift şeritli yollardabakanlar için kapatılan çift şeritlerin ihlallerinin önüne geçilse bile trafikte büyük bir rahatlama olabilir.
Tabii bir de sürekli kazılıp kapatılan ve üstüne arsızca yeniden kazılan yolların durumunu saymazsak.
0 Yorumlar