Twitter Fleets: Geniş bir Boeing 747-8i filosundan bahsetmiyorum, "Hikayeler" artık Twitter'da.

 

Fleets deyince İngilizce karşılığı filo olan şeyden bahsetmiyorum. Gerçi geniş kapsamlı bir Boeing 747-8i filosunun orgazmik titreşimleri hakkında yazmak harika olabilirdi.

Kökü Snapchat - sonradan yalnızca Snap - derinliklerine dayanan ve ardından umarsız bir ödünç alma metodu ile Instagram'a ve Facebook'ta bizi darlayan Stories'in Twitter'a Fleets adıyla gelmesi bir çoğumuz için pek de şaşılası bir durum değil aslında.

Youtube'nin ve hatta Netflix'in bile çeşitli format ve içerik odağı değişikliği ile tarafımıza yepyeni bir yenilikmiş gibi sunduğu bu küçücük minicik içi dolu fıçıcık 20 saniye süren içerikleri biz neden böylesine çok sevdik?

İflah olmaz birer tüketici haline geldiğimiz için mi?

Yoksa değersiz hayatlarımıza biraz olsun değer katmak istediğimiz için mi?

Unuttum yazmayı, Linkedin'e bile geldi.

Neyse, twitter'ın Fleets'ine bir şeyler koymamaya yalnızca bir gün kadar dayanabildim - tam bir gün bile değil aslında - ve ardından sevgili erkeğimin fleetinde kendimi görünce mecraya adım atmaya karar verdim.

Bu gibi mecralarda vakit geçirmeyi ve bu tür içerikler için ayırdığımız zamanı doomscrolling olarak tanımlamışlar; yani bir cihazın erkanının başında, karşınıza gelen içeriği algılamak için geçirdiğiniz süre.

Hakikaten ayılar, siz de benim gibi neyi nereden takip edeceğinizi şaşırmış bir halde misiniz? Şahsen ben, artık sadece içeriğin üreticisi tarafında kalmayı seçiyor ve öyle azılı bir şekilde içerikleri takip etmemeye çalışıyorum. Çünkü gerçekten bütün bu karmaşanın içinde olmaya ne gücüm var, ne de isteğim.

Yalnızca hoşuma giden bir kaç kişiyi ve organizasyonu özellikle açıp bakıyorum. Ve tabii keşfet sekmeleri sıklıkla uğradığım yerler arasında.

Sosyal medya içerikleri ile aramı, tek taraflı kontrolüm altında tutmaya çalışıyorum, çünkü ... hiç bir şeyin sonu yok. Mesela bir sürü ayakkabı üretici her dakika yeni bir modelini yüklüyor, bütün markalar benim zaman tünelime düşürmek için ilgilendiğim ürünlerle ilgili reklamlar atıyor.

Örneğin, bear eşrafından bir arkadaşıma Samsung'un S20 modelini hak ettiğimi söylememin ardından Instagram'dan Twitter'a kadar her yerde bu modelin reklamını ve kampanyalarını görmem gibi.

Anlatabiliyor muyum?

Kendinize biraz alan açın ve kontrolünüzü elinize almaya bugün başlayın.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes