Reklamlarda kullanılan dilin ve reklam yüzlerinin artık "mükemmel"den uzaklaşması gerektiğinden, belki bu mecrada belki de başka bir yerde mutlaka söz ettiğimi hatırlıyorum.
Göreceli olarak öne çıkmış olan kişilerin, yaptıkları işlerle orantısız olarak elde ettikleri kazançları bir kenara bıraksak dahi, tek yüzleşmenin, birden çok marka için önemli bir sorun olduğunu düşünüyorum.
Dijital iletişime ve klasik iletişimin dijital iletişime dönmesi için gerekli olan dönüşümleri iyi bir şekilde yaptığını gördüğüm Akbank'ın, Feyyaz karakterli reklamlarını sevdim.
Bir kere "mükemmel olan"dan her şekilde uzaklaşmayı başarmak gerçekten önemli. Müşteri deneyimi yönünden düşündüğümüzde, banka şubelerinde ya da telefon bankacılığında karşılaştığımız sorunlara bakmakla işe başlayabiliriz mesela; halen çözemediğimiz bir çok sorunla karşılaşıyoruz. Bu aşamada basitinden karmaşığına, üzerinden atlamamız gereken pek çok engel varken reklamlardaki "mükemmeliyet"ten bahsetmek zaten komikti.
Mükemmelik algısı, moda ve kişisel gelişimle ile oldukça ilintili bir kavram. Hele instagram ve tuhaf algoritma yumakçığının hayatımıza girmesiyle daha da karmaşıklaşmış bir denklem.
Ortalama bir erkek için, 1.80'in üzerinde boy, gür saçlar, kararında bir cilt rengi, parlayan gözler ve dönemine göre tuhaf bir sakal ve bıyık kombinasyonu işi görüyor. Kadınlar için halen parlak sarı saçlar, renkli gözler, yüksek topluklu ayakkabı ve kararında bir dekolte aranan kriterler arasında.
Akbank'ın Feyyaz serisinde yaptığı şey ise, aslında her kesimden insanın bankası olduğuna dair başarılı bir hedefleme. Adamın kıyafetinden konuşmasına, reklam içinde soluk soluğa kalıp yorulması bile "içimizden biri" olmasını sağlamış.
Müşterisi değilim fakat yakın zamanda yeni müşterilere özel bir kampanya ve faiz sunarsa düşünebilirim.
0 Yorumlar