Kaç sakso çekersem alabileceğimi hesaplamak istediğim araba: VW ID5 GTX

 

HES'lerden ve pahalı kullandığımız elektrikten yana yakıla uzaklaşırken, kendimi yeni başlayan Münih Otomobil Fuarı'nda sergilenen yepisyeni otomobillerin arasında gezinirken buldum (tabii ki küründen).

Elektrikli otomobil denince aklımıza gelen ilk ve belki de en eskilerden birisi olan Tesla'nın aksine, VW'nin yaşadığı emisyon sıkıntısının ardından yeniden doğuşuna ve geçirdiği benzersiz dönüşüme imrenerek bakıyorum. En yakın rakipleri arasında yer alan ve bazen de ortak projelere imza attığı Mercedes-Benz'in (Volt - Sprinter kardeşliği gibi) birbirinden garip görünen elektrikli otomobillerinin aksine VW'nin birbirinden yakışıklı ve dikkat çekici otomobillerini pek beğeniyorum. Erkeksi severim, bilirsiniz.

İçinde bol miktarda 3, 6 ve 0 olan beş basamaklı bir sayıyı yazmak kadar keyifli görünen bu otomobil ise ID5'in performansa odaklanmış olan modeli GTX. Aynı zamanda VW'nin coupé formlu ilk SUV'u. Sıradan sürümlerin PRO versiyonlarına falan alışmış ve dar zihinlerimizle bunları belirlediğimiz kalıplara sokuşturmaya çalışırken üreticiler bizi şaşırtmaya devam ediyor.

Bu otomobillerin tasarımlarını taşıyan şeylere aslında çok da yabancı değiliz. Ben, orta okul dönemimde günde iflah olmaz şekilde aldığım üç beş sürpriz yumurtanın içinden buna benzer minyatür otomobillerin çıktığını çok net hatırlıyorum.

Bacaklarımın arasındaki minik erkeksel kıpırdanmaların nedeni ise tam olarak bu otomobilin arkadan görünüşü. Sizcede çok şık değil mi kızlar? Ay bununla ne güzel hamama giderim ben. Vizyonum da anca bu.

Şaka bir yana geleneksel yakıtlardan uzaklaşmaya başladıkça ortaya çıkan elektrikli ve hidrojenle çalışan otomobiller - otobüsler - kamyonlar ve hatta TIR'lar konusunda neler yapabileceğimizi konuşmamız gerekiyor. Keşke normal koşullar ve gündemi olan bir ülke olsak da hep birlikte bu tür teknolojilere odaklanmayı başarsak.

ID5 GTX'e dönecek olursak eğer, bizim Volvo'nun yeni C40'ında da gördüğümüz üzere, otomobiller önümüzdeki bir kaç seri boyunca yerden epeyce yüksek ve SUV'leri çağrıştıran bir formatta olacak gibi görünüyor. Zaten gerek konsept halde olsun gerekse lansmanı yapılarak yollara çıkarılmış olsun,VW'nin tüm otomobilleri yerden epeyce yüksek ve diğer markaların modellerine göre daha heybetli görünüyor.

Bir araştırmaya göre (nerede okuduğumu hatırlamıyorum lol) zaten bir çok insanın hayalinde hep bir VW'i sürmek varmış. Mesneti belirsiz olsa da aslında görünüş itibariyle bu otomobiller bir çok insanı cezbediyor. Mesela, tarifesi belli olsa (ki aranızda bu işi ücretli götürenler olduğunu biliyorum) kaç saksoya bu otomobilden alacağımı bilmeyi tatlı bir heves olduğunu bile bile tahmin etmek isterim.

Ben, ID3'ün 500 bin civarına gireceğini düşünüyordum ama 650 bin'e yakın bir fiyatla girdi ki, ID5'i hele ki bir GTX donanım seviyesine sahip olan modelinin 1 trilyon civarında olacağını tahmin ediyorum. Bu da, gırtlağıma epeyce yabancı cisim sokmam gerektiği anlamına geliyor.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes