Mercedes-Benz'in IAA Mobility 2021 Münich'te ortaya çıkardığı EQE serisi otomobilinde bol miktarda EQS izleri görsek ve arkadan baktığımızda kompakt orgazmcıklar hissettirebilen bir futurizmden bahsedebilsek de, aracın önü konusunda söylemek gereken bir kaç şey illa ki buluruz.
Ne de olsa bu blogda uzun süredir uzanamadığımız ciğere mundar diyebiliyoruz.
EQE business avantgarde sloganı ile tanıtılmış ve hedefi EQS'e göre kesinlikle daha geniş kitleler olan bir otomobil fakat abi... Bu araba neden CTRL+SHIFT ile orantılı şekilde ölçeklendirilmiş bir EQS gibi görünüyor ön taraftan. Evet, başlı başına bir tek buna takılıyorum. İlla ki artık işlevsiz hale gelmiş ama üreticilerin bununla ne yapacaklarını henüz tam olarak çözemediklerini düşündüğüm ön ızgara - ya da ondan geriye kalan ne varsa - içine giren farlar ne abi? Şehlâ mı yaptınız siz güzelim arabayı?
Bir önceki jenerasyon E-Serisi'nin hemen hemen her erkeğin yüreğini hoplatan farlarını hatırlatan bu aydınlatma grubunu konseptteki gibi bırakmak ya da ızgara görüntüsünün formuyla birlikte daha akışkan hale getirmek gerçeken bu kadar zor muydu?
Bir önceki ID5GTX yazısında da belirttim, tasarım söz konusu olduğunda en iyi işleri şu anda VW yapıyor ve Mercedes-Benz'in coupé formlu tombul elektriklilerinin - yalnızca EQE değil, EQS'de öyle - epey farklı bir dönüşümün ilk üyeleri olduğunu anlayabiliyorum fakat halihazırda var olan formlara dönüş için bir kaç kasa formunun evrimleşmesini beklemek de bana biraz gereksiz geliyor.
0 Yorumlar