Günden güne tanımakta daha fazla zorlandığımız ve git gide yoldaki herhangi bir über sport arabadan pek de farkı kalmayan bir Mercedes-Benz imajı ile başbaşa kalıyoruz.
Kenarlara çekilmiş farları ve gereğinden fazla büyütülmüş ön ızgara özeti ile akaryakıta yavaş yavaş by demeye hazırladığımız şu günlerde oldukça absürd görünen otobüs grubu gibi, Mercedes-Benz'in otomobil grubunda da gitgide küçülen farların yerine be geleceği şahsım nezdinde oldukça büyük bir merak konusu.
Bazı binek gruplarında Kia ile -artık tesadüf mü yoksa tanrının her iki üretici grubuna sunduğu hôş bir ortaklık denemesi mi, bilinmez - yakalanan ortak tasarım noktaları EQXX de de yerini cuk diye bulmuş.
Fakat farlar konusunda benim aklıma gelen ilk imaj, ölçeği azaltılmış ve üzerinden bir salata seçimi süresi boyunca geçilerek yeni bir form verilmiş Setra TopClass.
Otomobili ilk görenler "Aa, bu Kia EV6 değil mi kız?" diye ağızlarını kocaman, iri, pembe parmaklı ve bol kıllı elleriyle kapattılar bile.
Başka ortak noktalar mı arıyorduk, örneğin GLC ile Sportage'ın arka taraflarındaki bir başka tanrı lûtfu benzerlik.
Öte yandan bir türlü piyasaya çıkmamış olan VW'in süper spor otomobiliyle de aynı platformu paylaşan Porsche'un A sütununa yapılan kıvrımsal gönderme de asla ve katî suretle gözümden kaçmadı.
Adeta 4 kapılı, büyük boy bir Porsche'e bakıyorum profilden. Arkasına da bir parça sacdan bir kuyruk takılmış gibi.
Kısaca EQXX için ne kadar da hoş bir Kia ile Porsche melezi diyebiliriz. Elektrikli ve 1000 km + menzilliymiş, aman da ne güzel. Teknik kısmından bana ne?
Tek derdim, Mercedes-Benz'in gelecekteki otomobillerinin yüzüne bakmıyor olmayı arzu edişim.
F800'den sonra çıkan konsept otomobilleriyle (ki güncel tasarım formlu C serisi falan hep F800'den gelir) göreceli olarak pek de önemli olmayan beğeni endeksimi oldukça düşüren Mercedes-Benz'in geleceğini oldukça merak ediyorum.
0 Yorumlar