Geleneksel medya dönüşüyor ve biz de tam ortasındayız


Uzun uzadıya üretilmiş içerikleri takip etmekten siz de sıkılmadınız mı? Ortalama iki saat süren geleneksel TV dizilerinin çıkmazından kurtulmak için öncelikli olarak YouTube'da bazı içerikleri takip etmeye başladık ve ardından başka platformlar geldi.

Geri Avrupa'da ve Amerika'da ortalama yayın süresi 20 dk ile 40 dk arasında olan pek çok dizi zaten vardı ve bence bizde olması gereken de oydu. Açıyorsun TV'yi saat 8'de, gece 12'ye kadar aynı şeyi izleyip duruyorsun. Hadi yeni bölümleri geçtim, he gün bir öncek günün kapsamlı bir de özetini yayınlıyorlar.

Gerçekten bizi bir rahat bırakın ya.

Artık geleneksele daha yakın olarak tanımlayabileceğimiz modern mekanlar diye tanımayabiliriz Yotube vb yerleri. Şimdiye dek ne kadar uzun içerik üretebilirsek o kadar iyi sanıyorduk ama yanılmış olabiliriz. Bunu da bize YouTube'ın başlıca rakipleri olan ve yerli olan türevleri gösterdi. Örneğin Gain.

Geleneksel medya dönüşüyor ve biz de aslında tam ortasındayız. Çeşitli anlayışlardan ve görüşten insanların kendine TV ekranlarından başka alanlar açabilmesi gerçekten çok önemli. Telegram vs gibi kanallarla bir yere kadar iletişim kurabiliyorsunuz. Sonrası gelmiyor ya da yalnızca içeriği takip etmek için işlevleri kalıyor.

Gain'in en uzun içeriği sanırım Engin Günaydın ile Devin Özgür Çağlar'ın "On Bin Adım" isimli dizisi. Ben izledim ve çok beğendim.  Günlük haber değerlendirmeleri, daha önce farkına dahi varmadığımız konularda üretilmiş içeriklerin ağdalandırılmadan basit şekilde sunulması, belki de "yalın olma hali"ne dönüşün önemli sembolleri. Hele bir de özellikle mobil cihazlardan sorunsuz şekilde - hele ki dikey formatta- izlenebiliyorsanız geleceğin diğer kısmına hoşgeldiniz demekten başka bir şey kalmıyor geriye.

Ben ki bir süre HDMI kabloların çok büyük bir savunucusuydum, şimdi LetGo'dan edindiğim bir ChromeCast ile resmen aşk yaşıyorum. Bu gibi uygulamalar devamlı olarak görüntü aktarımını destekleyecek şekilde geliyor, böylece atıveriyorsunuz daha büyük ekrana :)

Benim ürettiğim hikayelerin kitapçık formatına çok benzetiyorum bu uzunluktaki işleri. 15 - 20 sayfada bir hayat kesitini anlatıp bitiriyorsun.Tabii siz nereden bileceksiniz benim kitaplarımı filan :))

Neyse, Gain'e katılın; instagram'dan bildiğimiz Var Böyle Tipler'in sahibi Kıvanç Talu'da orada, ekmek üstü şokella kıvamındaki lezzetsel gıdıklanmalar yaratan Şokopop'da.

Hadi bakalım.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes