Japonya depreminin ardından / nükleer enerji boyutu

Benim için sıradan başlayan bir günün içinde Japonya'da meydane gelen depremin haberini aldım. Dünyada depreme en fazla hazırlıklı olan toplumun Japonlar olduğunu artık biliyoruz. Adamlar her konuda önemlerini almışlar. Erken uyarı sistemleri var, acil durumlar için defalarca üzerinden geçtikleri tatbikatları var.

Zaten bir depremler sonucu oluşan bir yükseltinin üzerine kurulmuş olan Japonya'da tsunami sonucunda ölen binlerce kişisinin ardından hala 'acaba' diye geçiyor aklımdan...

Fakat bizim olayın bizi ilgilendiren boyutunda yeniden sorgulamamız gereken önemli detaylar var.

Türkiye'ye yapılması planlanan nükleer santrallerin Japonlar tarafından yapılması ihtimali var. Hatta burada da bir yazı yayınlamıştım konu ile ilgili olarak; ben Japonlara bu konuda hala güvenirken yeniden Türkiye'nin imkanları ve siyasi çıkarların göz önünde bulundurulmasıyla kurulacak olan bir santralin güvenliğinin tartışılmasından yanayım; halk tarafından. Japonya'da meydana gelen yaklaşık 9 büyüklüğündeki deprem Türkiye'yi vuran 7.6'dan binlerce kat daha etkiliyken ve bizim siyasi otoritelerimiz santrallerin kurulacağı yerlere yakın olan fay hatlarını dahi yetkililere söylemezken ülke içinde ne kadar güvende olacağımızı ve güvenilir enerjiye sahip olacağımızı düşünmeden edemiyorum.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes