Ben Nazan Öncel'i hep müziğin marjinal kızı olarak görmüşümdür. Türkiye standartları içinde pek sıradan olmayan giyimi-kuşamı olsun, müzik üslubu olsun yada tarzı olsun hep biraz 'marjinal'dir. işin diğer bir boyutu da ülke içinde popüler kültür potası içinde başarıyla eriyebilecek başarılı işlere imza atabilmesidir. Her ne kadar kendi söylemeyip bu besteleri satmaya karar verse de.
Tıpkı Hande Yener'in Apayrı'sı yada Candan Erçetin'in Neden'i gibi Nazan Öncel de Yanyana Fotoğraf Çektirelim albümünden sonra müzikalite anlamında kalıcı işler yapmaktan uzaklaşıyor. Ürettiği albümlerdeki şarkılar yine müzikaliteanlamında Türkiye'nin üzerinde olsa da akılda kalıcılık düzeyleri son derece düşük.
Bunun yanında, kısa zaman öncesine kadar Nazan Öncel'den pek aşina olmadığımız bir müzikal gelişmeye şahit olduk. Tuttum Bırakmam isimli single'ın ardından ikinci dedefa tamamı remixlerden oluşan yeni bir proje ile karşılaştık.
Popüler kültür potası içinde kolayca eriyabilen, ritmi yüksek Hayvan'ın ardından Hayvan'a Remix geçtiğimiz günlerde müzik marketlerde ve dijital platformardaki yerini aldı.
Işin aslı, remix kelimesini başarılı sayabileceğim insanların isimlerinin yanında gördüğümde daha çok heyecanlanıyorum ve beklentilerimi yükseltiyorum. Nazan Öncel'in yeni remix albümünde de durum böyle oldu benim için.
Herşeyden önce Madonna'da gördüğümüz katlı camın ardındaki Nazan imaji fena değil fakat albüm isminin yazı karakteri ile uyumsuz. Şarkı listesine baktığımızda sınırlı sayıdaki aranjörün etkisi gözlerden kaçmıyor.
Konu Nazan Öncel olunca insan yüksek standarttaki müzikal eserlerle daha 'marjinal' remixler bekliyor fakat bu albümde yer alan remixlerin çoğunun müzikal eseri 'dıptıs çıstak pıstak'tan çok da öte değil. Şarkı seçimleri ile uyuşmayan yeni altyapıların ötesinde albümdeki parçalarla aynı vokalleri kullanan protools detaylar kulağa çarpıyor. Herhangi bir aranjör tarafından üretilen tribüt albümlerin birisinde yer alsaymış daha başarılı ve iddialı bir sonuç çıkarabilirmiş...
Tıpkı Hande Yener'in Apayrı'sı yada Candan Erçetin'in Neden'i gibi Nazan Öncel de Yanyana Fotoğraf Çektirelim albümünden sonra müzikalite anlamında kalıcı işler yapmaktan uzaklaşıyor. Ürettiği albümlerdeki şarkılar yine müzikaliteanlamında Türkiye'nin üzerinde olsa da akılda kalıcılık düzeyleri son derece düşük.
Bunun yanında, kısa zaman öncesine kadar Nazan Öncel'den pek aşina olmadığımız bir müzikal gelişmeye şahit olduk. Tuttum Bırakmam isimli single'ın ardından ikinci dedefa tamamı remixlerden oluşan yeni bir proje ile karşılaştık.
Popüler kültür potası içinde kolayca eriyabilen, ritmi yüksek Hayvan'ın ardından Hayvan'a Remix geçtiğimiz günlerde müzik marketlerde ve dijital platformardaki yerini aldı.
Işin aslı, remix kelimesini başarılı sayabileceğim insanların isimlerinin yanında gördüğümde daha çok heyecanlanıyorum ve beklentilerimi yükseltiyorum. Nazan Öncel'in yeni remix albümünde de durum böyle oldu benim için.
Herşeyden önce Madonna'da gördüğümüz katlı camın ardındaki Nazan imaji fena değil fakat albüm isminin yazı karakteri ile uyumsuz. Şarkı listesine baktığımızda sınırlı sayıdaki aranjörün etkisi gözlerden kaçmıyor.
Konu Nazan Öncel olunca insan yüksek standarttaki müzikal eserlerle daha 'marjinal' remixler bekliyor fakat bu albümde yer alan remixlerin çoğunun müzikal eseri 'dıptıs çıstak pıstak'tan çok da öte değil. Şarkı seçimleri ile uyuşmayan yeni altyapıların ötesinde albümdeki parçalarla aynı vokalleri kullanan protools detaylar kulağa çarpıyor. Herhangi bir aranjör tarafından üretilen tribüt albümlerin birisinde yer alsaymış daha başarılı ve iddialı bir sonuç çıkarabilirmiş...
Eskiler ne güzeldi oysa.
YanıtlaSil