Yüz yıldır değişmeyen aynı hikaye: insanlar beni kıskanıyor ve bana bok atıyorlar

 Adına ilişki dediğiniz günlük yatış kalkışlarınızın ardından ayrıldığınız ve daha ilk günden koca olarak tanımlayamayı başardığınız adamların ardından yaktığınız gizli ağıtlara eşlik eden kuyruk acılarınızı okumak gerçekten çok zevkli. Twitter'ın gerçek işlevlerinden birisi de galiba bu.

Bitmek bilmeyen bir histeriye eşlik eden kendinizi savunma halleriniz ve insanların güncel ya da geçmişte yaşadığınız ilişkilerden yola çıkarak size attığını düşündüğünüz çamurlar ve sarımsakla soslanmış boklardan bıkmış halleriniz, en az sizin kadar içler acısı bir potre.

Etrafınızdaki insanlar neden siz ve ilişkiniz hakkında yorum yapıyorlar, bunu hiç soruyor musunuz kendinize? Kötülüğü ve hadsizliği sorgularken acaba geçmişte benzerleriniz yapıp yapmadığınız düşündüğünüz oluyor mu hiç?

Şahsen ben yaptım.

Sosyal medyanın hemen hemen mecrasında attım tuttum, ötekileştirdim, yerdim, sövdüm. Karşılığında benzerlerini ve bazen daha fazlasını bana da yaptılar. Bu bloga yazılmış yorumları görseydiniz oturur gülerdiniz.

Karşılığını da aldım.

Ama sonra ne oldu, büyük ve değişti dünya; bunun sonu yok. Fakat öteki taraftan ettiğiniz bulduğunuz enteresan bir yumağın da tam ortasındasınız. Ona buna laf yetiştirmek yerine daha faydalı ve kendinizle topluma faydalı bir şeyler yapsanız hakikaten herkes için daha iyi olur. Deneyimlerimden yola çıkarak söylüyorum bunları. 

Eğer birisi sizinle dalga geçiyor, alay ediyor, ilişkiniz hakkında yorum filan yapıyorsa, bunun tek sebebi yine sizsiniz. Bence o vasıfsız halinizle kimsenin sizinle ve yaşantınızla derdi yok.

Neyinizi kıskanacaklar mesela?

1+1 demeye bile dilimin varmadığı, kümesten biraz büyük evlerinizi mi, yoksa Netflix hesabınızı mı? Ya da 2013'ün ikinci yarısında piyasaya sürülmüş olan MacBook'unuzu mu? Olmadı 2009 model Peugeot 207 arabanızı mı?

Kendiniz gibi vasıfsızlardan oluşan bir asalak bulutunun içindeki değersiz bir zerrenin içinde çırpınıp duruyorsanız ve buradan çıkmak için hiç bir çaba da göstermiyorsanız, o da sizin sorununuz. 

Biraz da gerçekçi olmak lazım, sorry.

Bence ediyor ve buluyorsunuz. Ettim ve buldum, bunu birinci ağızdan itiraf edebilirim. Dedikodu enfes derecede haz veren bir şey, ama sonuçları büyük ve hayatınızın gidişatını etkileyecek kadar sıra dışı olabilir.

Kendinize ve geleceğinize odaklanın. Bu yolu yürürken yanınızda birisini bulabiliyorsanız ne âlâ. Yoksa kendi kayığınızın küreğini kendiniz çekeceksiniz.

Yorum Gönder

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes