31 çekilirken yıpratılmış bir parça sabundan futuristik imgelemler çıkarmak: Mercedes CLA Concept

Sanıyorum ki otomobillerin geleceği hakkında yapılan o büyük bütçeli ve karbon ayak izi yönünden de oldukça bonkör etkinlikleri; biz asıl tüketiciler elimizde orak ve meşalelerle basmamızın ve büyük şirketlerin başındaki tasarım ekiplerini içimizden kağıt kalem üzerinde dahi iyi şeyler çıkaran birileriyle değiştirmemizin vakti geldi.

Burada görmüş olduğunuz ve henüz yemeseniz bile, baktığınızda dahi size kapsamlı bir kanser tedavisi faturasını kallavi bir hezimetle sunacakmış gibi göz kırpan İSTOÇ işi bir merdiven altı tesiste apar topar üretilmiş sürpriz bir yumurtadan çıkmışlasına tatsızca sırıtan ve gözünüze kaçan bir parça kirpiği güneş kremli parmaklarınızla çıkarmak isterken kendi kendinize ettiğiniz lanetlerin sıfat bulmuş bir ifadesi, Mercedes'in yeni bir tasarım anlayışının ilk eseri olan CLA modelinin ön bir izlemesi.

Halbuki #untamed hashtag'iyle birlikte PR'ı yapılan ve E-Serisi ile benzer bir tarihte çıktığından ikisini aynı anda görmeye gittiğimiz, üzerine bir de kadayıfa sarılmış karidesleri altışar yedişer yuvarladığımız ilk jenerasyon CLA'nın yaşattığı o heyecandan eser bulamıyor olmaktan ötürü oldukça üzüntülüyüm.

Kendi kendime merak ettiğim ilk şey şu idi; madem otomobiller elektrikleniyor, e içten yanmalı motorlara hava sağlasın diye yapılmış ızgaralar ne olacaktı? Dönüşümün bu denli tuhaf görünen bir şeye evrileceğini tahmin etmezdim. Hiç olmazsa silüet falan çizerler, sahte ızgaralar üzerine, camın altına gizlenmiş teknolojiler olur diyordum. Şahsen en güzel işi Tesla yaptı, tebrix Musk!


Hadi diyelim ki biraz daha yakın geçmişe gidelim ve o muhteşem, mükemmel, muhtemelen Mercedes'in - bence - en iyi tasarım örneklerinden birisi olan ve ne yazık ki artık tarihin tozlu sayfalarında modern bir klasik olarak tanımlayabileceğimiz CLS'nin izlerini taşıyan jenerasyonu. Onu bile çok sevmiş, beğenmiş ve bir gün ilk Mercedes'imin C-Coupé değil de CLA olabilitesi üzerine düşünmüştüm.

Bu tabii ki ekonomik bir krizin içine Mariana çukuruna atılmış bir kilo ağır metalin dibe çöküş hızına eşdeğer bir süratle girmeden hemen önceydi. Gerçi o aralarda bir yerlerde kendime bir ev almayı başarmıştım. Neyse, bu da büyük bir başarı sayılır.

Swatch ve Mercedes'in pek de yasak olmayan ve teknik olarak iyi bir meyve olarak düşünebileceğimiz SMART modelinin yeni 3 serisine benzeyen ön farlarının içine o yuvarlak logoyu kim sokuşturduysa, onu tebrik ediyor ve Kemeraltı'ndan aldığım mavi kurdeleli sahte altından tebriği iliştirmek istiyorum.

Benim üstüme bununla ilgili pek bir söz düşüyor mu bilmiyorum yada bir önemi var mı emin değilim ama, bence zaten Mercedes'in elektrikli otomobiller için onayladığı tasarım çizgisinde sorun var.

Ben şahsen, Ağustos ayında giydiği çoraptan ötürü tebrik alan bir bear olarak, Mercedes'in yeni binek otomobillerinin böylesine sabunsu görünmesini istemezdim, tabii söz bana düşseydi.

Ağır, oturaklı ve kendi karakterini oturtmuş otomobiller birden bire yalnızca 31 çekilirken kullanılmış birer parça yuvarlak sabuna dönüşüyor. Mercedes kendi ayağına mı sıkıyor? Neyse, bana neyse.

Umarım birisi çıkıp benim topuğuma sıkmaz.

4 yorum :

  1. Her yazından sonra içi geçmiş bir insanın ergenlik heyecanıyla otsbir çekme heyecanı duyması normal midir sevgili xcoach? İlk araba gözlerimi kanattı şahsen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla şekerim benzersiz, bambaşka ve mük biri olduğumdan olsa gerek; bence aksiyonun videosunu online etmelisin; çünkü artık böylesi makbul. :D xoxoxo

      Sil
    2. fiziğime güvenmiyorum yoksa çoktan mal mülk uğruna düşmüştüm onlyfanslara :))

      Sil

Copyright © xCoach. Designed by OddThemes