Bu hafta sonuna girerken birinci dünyadan aldığımız en şık haberlerin başında bir süredir ortalarda görünmeyen ve üzerine toprağı atılarak tarihin karanlık sayfalarındaki hoş bir sâda olarak hatırlanacağına emin olduğumuz Peugeot'un 408 modeli var.
Pazar için gereğinden fazla büyük bir sedan olan 607 ile karizmatik ama bir o kadar da satış sonrası masraflı 407 modelinin (şu anda cennetteki havuz başında lavta çalarke aynı zamanda ayı topları mıncıklamak suretiyle kendine has bir eğlence yaratan 438 teyzenizin de bu araçtan vardı) bir gece ansızın kendi aralarında bir şeyler yapması neticesinde ortaya çıkan 508 modeli şimdiye kadar karşımıza çıkan şık ve yumuşak yüzlü bir otomobilimiz olsa da, Peugeot pastadaki payını arttırmanın niyetinde olacak ki, başta 308 olmak üzere neredeyse elindeki tüm otomobilleri adeta baştan yaratarak (haşa töbe tanrımıza) riskli ve en nihayetinde de başarılı bir dönüşüm yaptı.
Şimdi 308 ve içinde birer sıfırı daha barındıran 3008'i filan bir kenara bırakıp 408'e odaklanacak olursak, aynı grupta yer alan Citroen'in C4 modeli ile aynı platform üzerinde yükselen 408, tipik şekilde şehrin her anında karşımıza çıkan ve biraz da habis bir urla savaşıyormuşuzcasına burun kıvırdığımız; öte yandan bakmaktan da geri duramadığımız yüksek fastbackler arasında yeni bir oyuncu. Aynı zamanda agresif, sportif ve elektrik mavisi rengiyle kesinlikle dikkat çekici. Bence bu araba, VW'nin ID5 ve Skoda'nın Enyaq coupé modelinden sonra yolda başımızı çevirip bir daha - bir daha bakmak isteyeceğimiz sayılı arabalardan. Peugeot zaten yeşilli mavili yanar döner yeni renk paketi ile daha önce kendisiyle hiç tanışmayan yada kendisine ilgi göstermeyen kesimlerle de tanışma imkanı yakaladı.
Adeta citronella notalarının taze kavrulmuş kahveyle buluştuğu ve leylağın dayanılmaz ferahlığını üst nota olarak kullanan bir parfümden yeteri kadar sıkmış orta yaşlı fakat cinsel personasından hiç bir şey kaybetmemiş hoş bir erkekle flört ediyorsunuzdur. Görünüşü kaf dağının eteklerindeki gölgeli ve karizmatik kasaba, içi del dolu çılgın versatil... Uyluklarınızın üzerinde jimnastik yaparken içinden geldiği gibi, çekinmeden bedensel hazzını yaşayan... Umarım pûri cıvırların altında meze olmaz güzelim araba.
Neyse, tabii ki 408'in de iki adet elektrikli plug-in modeli var. Bununla birlikte bir süre daha benzinlisi de olacakmış. Hadi bakalım, güzel haberi ben verdim, sen de al beni de gezelim az.
Öte yandan, bit kaç türlü entersanlığın hayat bulmuş şeklini yaşayan Çin'de, halihazırda var olan 308 modelinin kuyruklu bir sedan versiyonunu da buldum. O da 408 olarak satılıyormuş. Fastback versiyonuna benziyor fakat sanmıyorum ki Avrupa yollarına çıksın... Neyse, bana neyse.
0 Yorumlar